Kalendarz wydarzeń
Do Czwartek, 31 Grudzień 2020
Odbiorca : Spółdzielnia Mieszkaniowa.
Termin wykonania: Ustalany indywidualnie z zamawiającym
Miejsce Szkolenia: Siedziba Zamawiającego
Czas trwania: ok. 4 - 5 godzin.
Godziny szkolenia: Szkolenie zostanie przeprowadzone w godzinach 09:00-14:00 lub innych ustalonych z zamawiającym.
Uczestnicy: Oferta przygotowana jest dla grupy maksymalnie 20 osób Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu.
Materiały szkoleniowe: Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje autorskie materiały szkoleniowe w formie papierowej.
Wykonawca: Osobiście – Pan Dariusz Wociór - radca prawny, wieloletni pracownik dużej spółdzielni mieszkaniowe w Warszawie (PRAKTYK), zajmujący się obsługą prawną spółdzielni i wspólnot. Pisze i opracowuje dokumenty wewnętrzne w spółdzielniach mieszkaniowych i wspólnotach tj. statuty, regulaminy, uchwały i umowy. Absolwent wydziału Prawa na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lubinie. Ukończył Studia Przygotowania Pedagogicznego i posiada uprawnienia do nauczania. W 2010 r. uzyskał licencję zawodową w zakresie zarządzania nieruchomościami. Autor publikacji z zakresu prawa spółdzielczego m.in. Rzeczpospolita i wydawnictwo CH Beck. Doświadczony i lubiany wykładowca.
Autor publikacji:
• Ochrona danych osobowych i informacji niejawnych z uwzględnieniem ogólnego rozporządzenia unijnego. ( Wydaw. CH Beck 05/2016)
• Ochrona danych osobowych w sektorze publicznym. Z uwzględnieniem ogólnego rozporządzenia unijnego ( Wydaw. CH Beck 07/2016)
Koszt: dla grupy max. 20 osób - ustalany indywidualnie z zamawiającym.
Formalności/sposób płatności. Umowa o świadczenie usług szkoleniowych/przelew po wykonaniu zamówienia.
Wykonane prace będą uwzględniać specyfikę jednostki, aktualny stan prawny i oczekiwania zleceniodawcy
Ramowy Program Szkolenia:
1. Organizacja ochrony danych osobowych w spółdzielni mieszkaniowej zgodna z RODO.- kara pieniężna (prawie milion złotych) a działalność spółdzielni mieszkaniowych – jak uchronić spółdzielnie przed odpowiedzialnością
2. Plan kontroli sektorowych a spółdzielnie mieszkaniowe
3. Ustawa z dnia 21 lutego 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem stosowania RODO – zmiany w ustawie o ochronie danych osobowych i w Kodeksie pracy i innych ustawach dotyczące spółdzielni mieszkaniowych
4. Odpowiedzialność Zarządu, pracowników i członków Rady Nadzorczej w zakresie naruszenia ochrony danych osobowych
5. Inspektor Ochrony Danych i jego zastępca w spółdzielniach mieszkaniowych
a) Obowiązek czy dowolność powołania – analiza w zakresie konkretnej spółdzielni
b) Nowe obowiązki
c) Zasady działania
d) Rejestracja i konsekwencje tego działania
e) możliwość zastąpienia inspektora przez koordynatora
f) zastępca IOD
6. Stosowanie RODO i nowej ustawy o ochronie danych osobowych w spółdzielniach mieszkaniowych.
7. Które dane osobowe można przetwarzać w spółdzielniach mieszkaniowych?
8. Jakie dokumenty może zbierać i przechowywać spółdzielnia mieszkaniowa?
9. Zasady legalności pozyskiwania danych osobowych przez spółdzielnie mieszkaniowe.
10. Kiedy wymagana jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych w spółdzielniach mieszkaniowych?
11. Zabezpieczenie danych osobowych będących w posiadaniu spółdzielni mieszkaniowej.
12. Polityka ochrony danych jako dokument normujący zasady i metody przetwarzania danych osobowych.
13. Prowadzenie dokumentacji:
a) zgoda na przetwarzanie danych osobowych,
b) upoważnienie do dostępu do danych osobowych,
c) rejestr czynności i kategorii przetwarzania danych osobowych
14. Problemy z opracowaniem umowy o powierzenie danych osobowych na podstawie RODO
15. Realizacja prawa do informacji członków spółdzielni, osób, którym przysługują prawa do lokali, pracowników, zleceniobiorców, kontrahentów
16. Organ ochrony danych osobowych – Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
17. Schemat czynności kontrolnych
18. Jakie są prawa, a jakie obowiązki spółdzielni mieszkaniowej w trakcie kontroli – zasady zachowania pracowników.
19. Udostępnianie dokumentów członkom, a ochrona danych osobowych
20. Rejestr członków, deklaracja członkowska, formularz rejestracyjny i inne kwestionariusze a RODO
21. Monitoring wizyjny
22. Zasady nagrywania rozmów telefonicznych w spółdzielniach mieszkaniowych
23. Ochrona danych osobowych w poszczególnych działach i stanowiskach pracy: - Zarząd, Rada Nadzorcza, sekretariat, obsługa klienta, księgowość, stanowisko ds. członkowsko-mieszkaniowych, stanowisko ds. organizacyjno-samorządowych, administratorzy nieruchomości, inspektorzy techniczny, osiedlowe domy kultury
24. Podsumowanie, dyskusja
Zapisy i szczegółowe informacje
Zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub mailowego:
Tel.: 32 700 79 23
Kom.: 731 81 81 31
Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
3. Oferta szkolenie wewnętrzne Ochrona Danych Osobowych w SM RODO 2019 r.pdf